Autor: Miloslav König, Jean Genet
Režie a další rukodělné práce: Miloslav König
Dramaturgie: Tereza Marečková
Kostýmy: Kateřina Štefková
Hudební spolupráce: Jakub Kudláč
Vizuál: Lucie Urban, Monsters
Fotografie: Lucie Urban
Hrají: Tomáš Petřík, Petr Uhlík, Samuel Toman

Ženet

aneb Utopickej ekzém



So

27/11
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Premiéra

Vyprodáno
Ne

28/11
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

První repríza

Koupit
Ne

5/12
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Koupit
St

22/12
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Koupit
Ne

30/1
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Koupit

Anotace

“Proč nad ní plakat? Stačila chvilka, aby můj duch nahradil tyto obvyklé známky něhy jakýmkoli jiným gestem, které bych nadal týmž významem, jaký mají polibky, slzy nebo květiny. Spokojil bych se tím, že bych na ni z přemíry lásky slintal. Slintal bych jí do vlasů nebo zvracel do dlaní. Přesto bych tu zlodějku, která je mou matkou, zbožňoval.”

Takto si představoval Jean Genet, že by se zachoval vůči matce, kterou toužil potkat v ulicích Paříže. Odložila ho hned po porodu, otec neznámý. Toto rané zranění se bolestně zapsalo do jeho duše. Genetovy texty nám slouží jako kontejner pro naše vlastní hledání „matky“. Variace textů z her Služky, Splendid’s a Balkón. Iluze je ve světě Geneta skutečnější než skutečnost. Naplnění a seberealizace jsou možné právě jen v iluzi, která je jediná správná a životadárná. Skutečnost je peklo, nelze do ní patřit. S tím souvisí i princip travestie, která umožňuje totální proměnu, tentokrát v podání tří herců. Genet rozvíjí paradoxní pravdu masek: lidé si nasazují masky, aby se demaskovali.


Upozornění

přístupné divákům starším 15 let


Premiéra

27. 11. 2021

Ženet

aneb Utopickej ekzém



So

27/11
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Premiéra

Vyprodáno
Ne

28/11
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

První repríza

Koupit
Ne

5/12
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Koupit
St

22/12
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Koupit
Ne

30/1
19.00

Ženet

Eliadova knihovna

Koupit

Anotace

“Proč nad ní plakat? Stačila chvilka, aby můj duch nahradil tyto obvyklé známky něhy jakýmkoli jiným gestem, které bych nadal týmž významem, jaký mají polibky, slzy nebo květiny. Spokojil bych se tím, že bych na ni z přemíry lásky slintal. Slintal bych jí do vlasů nebo zvracel do dlaní. Přesto bych tu zlodějku, která je mou matkou, zbožňoval.”

Takto si představoval Jean Genet, že by se zachoval vůči matce, kterou toužil potkat v ulicích Paříže. Odložila ho hned po porodu, otec neznámý. Toto rané zranění se bolestně zapsalo do jeho duše. Genetovy texty nám slouží jako kontejner pro naše vlastní hledání „matky“. Variace textů z her Služky, Splendid’s a Balkón. Iluze je ve světě Geneta skutečnější než skutečnost. Naplnění a seberealizace jsou možné právě jen v iluzi, která je jediná správná a životadárná. Skutečnost je peklo, nelze do ní patřit. S tím souvisí i princip travestie, která umožňuje totální proměnu, tentokrát v podání tří herců. Genet rozvíjí paradoxní pravdu masek: lidé si nasazují masky, aby se demaskovali.


Upozornění

přístupné divákům starším 15 let


Premiéra

27. 11. 2021


Autor: Miloslav König, Jean Genet
Režie a další rukodělné práce: Miloslav König
Dramaturgie: Tereza Marečková
Kostýmy: Kateřina Štefková
Hudební spolupráce: Jakub Kudláč
Vizuál: Lucie Urban, Monsters
Fotografie: Lucie Urban
Hrají: Tomáš Petřík, Petr Uhlík, Samuel Toman