Jakub Kudláč (*1978, Bratislava)

Jakub Kudláč (*1978, Bratislava)

po studiu skladby na bratislavské Státní konzervatoři, absolvoval v oboru filosofie na pražské FF UK a pokračoval v doktorském studiu na pražské FAMU.

Jako autor hudby spolupracuje s režisérem Štěpánem Páclem již po osmé. Prvním setkáním byla inscenace hry Josefa Topola Konec masopustu (divadlo DISK, 2008) a spolupráce pokračovala mj. při inscenování hry Henrika Ibsena Brand-Oheň (divadelní společnost Masopust – Divadlo v Celetné, 2010) a také při ostravské inscenaci hry J. K. Tyla Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové v Divadle Jiřího Myrona (NDM, 2010).

Opakovaně spolupracuje s dalšími divadelními režiséry: s Natálií Deákovou (Kafkův Zámek a Mocná Afrodité v Divadle na Vinohradech, Lewisova Alenka v říši divů v Činoherním studiu v Ústí nad Labem), s Jiřím Adámkem (autorské představení Požár v experimentální prostoru NoD) nebo Miroslavem Bambuškem (projekty sdružení Persekuce.cz: Cesty energie – Uran v protiatomovém krytu na Příbramsku a Buzní kříž v pražské Meetfactory).

Kromě hudby k divadlu se věnuje vlastní skladbě a filmové hudbě. Vedle hudby pro krátkometrážní a animované filmy je jeho poslední prací hudba pro celovečerní film Petra Oukropce Modrý tygr (2012). Filmové hudbě se věnuje také jako pedagog na filmové fakultě Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a na katedře zvuku pražské FAMU.